Queen

Krachttraining voor vrouwen, hoe begin je eraan?

46Views

Wanneer je je als vrouw al een tijdje niet zo lekker in je vel voelt, weinig energie hebt dan is het misschien wel een idee om te gaan sporten. Niet zomaar een sport maar specifieke krachttraining. Hier kan je verschillende spiergroepen mee trainen waardoor je je automatisch beter in je vel zal voelen. Als je dan nog eens op je eten let, zal je als bonus snel van een slank lichaam kunnen genieten.

Als beginner met krachttraining starten

Als beginner aan krachttraining voor vrouwen beginnen doe je best niet alleen. Werk samen met een coach die jou een perfect schema kan geven met het gepast aantal dagen waarop je moet trainen. Wanneer je start met krachttraining voor vrouwen is het belangrijk om elke spiergroep twee keer per week te belasten. Elke dag aan krachttraining doen is als beginner niet aangeraden dus je kan je best beperken tot een maximum van vier dagen per week. 

Combineren met andere sport

Wanneer je met krachttraining voor vrouwen bent begonnen en je ook op je eten let, zal je vrij snel resultaat zien. Dit kan een extra motivatie voor krachttraining zijn maar teveel is niet goed. Combineer daarom liever met een andere sport. Op de dagen dat je geen krachttraining doet kan je dan een andere sport doen zoals zwemmen, wandelen of yoga. Op die manier train je door andere sporten ook nog andere spiergroepen en je zal er ook mentaal een positief effect van mogen verwachten. 

Minder kans op ziekten 

Naast een slanker lichaam en stevigere spieren is krachttraining nog voor tal van andere zaken goed. Zo heb je minder kans op hart- en vaatziekten en zal de kans op ouderdomsziekten zoals diabetes verkleinen. Dit is natuurlijk wel een goede motivatiefactor om met krachttraining te starten. Lijkt het voor jou toch iets te intensief? Dan kan je ook andere sporten gaan doen. Bewegen is sowieso goed voor het lichaam en zal de kans op ziekten (op latere leeftijd) verkleinen.

admin
the authoradmin

Geef een reactie