succesvolle webwinkel starten
TipsTrends

Een succesvolle webwinkel starten in 4 eenvoudige stappen

132Views

E-commerce zit enorm in de lift. De afgelopen jaren zijn Nederlandse consumenten steeds vaker online gaan shoppen. Door de enorme vraag naar webshops, neemt ook het aanbod gestaag toe. Door de huidige tools bij het bouwen van een website is het tegenwoordig voor bijna iedereen mogelijk om een mooie webshop te bouwen. Een webshop bouwen die ook nog eens goed verkoopt is echter een heel ander verhaal. Hoe bereik je nou een goede conversie voor jouw webwinkel? Schakel je een online marketeer in, doe je zelf aan marketing of weet je op een andere manier jouw webwinkel op de kaart te zetten. Door de volgende 4 eenvoudige stappen te volgen ligt succes binnen handbereik.

1.    Maak een ondernemingsplan

Laten we bij het begin beginnen. Het is al jaren jouw droom om een eigen webshop te starten. Nu is het moment eindelijk daar dat je deze wens (hopelijk) in vervulling ziet gaan. Dit is echter niet alleen een kwestie van een mooie webshop bouwen. Daar komt nog veel meer bij kijken. Pak daarom pen en papier er bij en begin met brainstormen. Maak een duidelijk ondernemingsplan. Schrijf hier precies in wat je gaat doen, welke doelen je wilt behalen in het eerste jaar, hoe je alles gaat financieren en hoe je de marketing gaat regelen.

Een ondernemingsplan is niet alleen handig als richtlijn voor het starten van een webshop, maar kan tevens gebruikt worden bij het aanvragen van extra hulp bij de financiering.

2.    Creëer naamsbekendheid

Als nieuwe webshop moet je opboksen tegen heel wat concurrentie. Zeker wanneer je producten verkoopt die elders ook te krijgen zijn. Daarom is het belangrijk om jezelf eerst de volgende vraag te stellen: wat onderscheid mijn bedrijf met alle andere webshops? Daarnaast is het belangrijk om de doelgroep aan te spreken. Van alle mensen boven de 18 beschikt bijna 80% een social media account. Daarom kan het zeker geen kwaad om hier te adverteren. Bespreek samen met iemand die gespecialiseerd is in social media marketing GMU.online hoe je dit het beste kunt aanpakken. Denk bijvoorbeeld aan deel-en-win acties. Hoe meer mensen de naam van jouw webshop leren kennen, hoe beter.

3.    Neem je tijd


Wanneer je een webshop start en direct succes verwacht, moeten wij jou helaas teleurstellen. Een eigen onderneming starten kost heel veel tijd en discipline. Het duurt echt een hele tijd voordat je daadwerkelijk winst zult maken. Daarom adviseren we om niet direct een vaste baan op te zeggen en vanuit die gedachte een ‘succesvolle’ onderneming te starten. Voordat je echt winst kunt maken uit je bedrijf ben je al gauw enkele jaren verder. Er zijn maar heel weinig ondernemers die direct het eerste jaar grote successen behalen. Neem je tijd, verwacht geen wonderen en blijf gemotiveerd. Dan komt dat succes vanzelf.

4.    Maak gebruik van een online marketingbedrijf


De meeste nieuwe ondernemers hopen te besparen op marketingkosten door dit zelf te doen. Laten we je gauw uit die illusie helpen, want online marketing is zeer complex. Wanneer je continu bij wilt blijven en de laatste ontwikkelingen probeert te volgen, zal dit ontzettend veel van je vergen. Zelfs een SEO optimalisatie Specialist zal moeite hebben om alles te volgen. En jij moet dit ook nog eens naast je dagelijkse werkzaamheden doen. Niet doen dus! Online marketing loont, maar wel als dit op de juiste manier wordt gedaan. Investeren in een online marketingbedrijf werpt op de lange termijn echt zijn vruchten af. Durf die stap te wagen.

admin
the authoradmin

Geef een reactie